ՀՀ դպրոցները 10–ամյա ից վերածվեծին 12–ի, ի՞նչ
փոխվեց: ի՞նչն է <<շատանալու>> դրա շնորհիվ…
Ոմանք
ՀՀ-ում պայքարում են <<օտարալեզու թեքում>> ունեցող դպրոցների
<<վերադարձի>> և նորերի բացման դեմ` ասելով թե դա մեզ կտանի դեպի
օտարամոլություն և կխթանի <<Հայկական դպրոցի>> և հայոց լեզվի ուսուցման հիմքերը:
Ի՞նչպիսին է <<Հայկական դպրոցը>> այսօր
Մերօրյա
<<Հայկական դպրոց>> ընդանուր երևույթի մասին խոսելուց առաջ նախ հարկ է
նշալ, որ խոսելու ենք ՀՀ <<Հայկական
դպրոցների>> մասին, որոնք որ շատ են տարբերվում մեր սփյուրքի հայկական
կրթօջախներից: Ամենաէական տարբերությունն այն է, որ իրենք մակարդակներով սփյուրքի
հայկական դպրոցները <<Եվրո-էլիտար>> դպրոցների հետ մրցելու խնդիր
չունեն, որովհետև նրանք հենց նույն
<<Եվրո-էլիտար>> դպրոցներն են` ունեն նույն հիմքը:
ՀՀ <<Հայկական դպրոցների>> հիմքը
խորհրդային միության` անլեզու, անազգ, անկրոն դպրոցն է: Իսկ ժամանակակից ՀՀ <<Հայկական դպրոց>>- ները իրենցից
ներկայացնում են Խորհրդային կրթահամակարգի փլուզված մնացորդները և վերջին
քսանամյակի ընթացքում <<հորինված>> և <<էքսպերիմենտալ>>
կրթահամակարգը:
Ի՞նչպիսին է <<Հայոց լեզվի ուսուցումը>>
այսօր
Որոշ
<<զոմբիների>> կարծիքով <<Հայոց լեզվի ուսուցումը>>
կարևորագույն զենքն է օտարամոլության դեմ պայքարելու համար: Արդյունյում անձը այժմ
պիտի ՀՀ դպրոցներում 12-տարի սովորի ՀՀ <<Հայոց լեզու>>, իսկ հետո
համալսարանում չորս տարի (ամենաքիչը) պիտի <<Հայոց լեզու>> սովորի,
իսկ վերջում միևնույնն է <<հայոց լեզու>> չի իմանալու` որովհետև ՀՀ
<<Հայոց լեզու առարկան>> բոլորովին էլ Հայ այգի մայրենի Հայոց լեզուն
չէ, այլ ՀՀ վերջին քսանամյակում հորինած և դեռ հորինվող <<լեզու>> է:
Հայերենի մասին խոսելուց առաջ հարկ է, որ նշենք,
թե որ հայերենի մասին է խոսքը:
ՀՀ նոր հայերենը <<սարքովի>> է և
որևէ պատմական, կամ ազգային արժեք չէ ներկայացնում: ՀՀ նոր հայերենը Մեսրոպ Մաշտոցի, Նարեկացու, Ծերենցի հայերենը չէ:
ՀՀ նոր
հայերենը խոչնդոտ է ստեղծում Սփյուրք-Հայաստան կապի մեջ:
<<Երկար-բարակ>> ՀՀ հայերեն
սովորելը ոչ թե ազգասիրություն և գրասիրություն պիտի սերմանի երիտասարդների մեջ, այլ
ատելություն, զզվանք, և անհետաքրքրություն տվյալ առարկայի նկատմամբ:
Ի՞նչպիսին պիտի լինի իսկական նոր հայերենը
Իրականում` պետք չէ տասերկու տարի (դպրոցում)
հայերեն սովորել` այն էլ միայն <<տեղական հայերենը>> սովորելու համար:
Իսկական
նոր հայերենը պետք է առավելաբար մոտ լինի գրաբարին` մեր հին հայերենին, և հեշտ
ընկալվող, թեթև, հեշտ հասկացվող, գրվող, արտասանվող…
<<Օտարալեզու թեքումով>> դպրոցները
լինե՞ն թե չլինե՞ն
Աղետներից ամենավտանգավորը ազգի համար`
դեմոգրաֆիական աղետն է: Բայց հարկ է, որ հասկանանք և ընդունենք` տասերկու տարի
դպրոց գնալը, խորացված հայերեն սովորելը և օտար լեզու չսովորելը` անձին չըդարձնի
ազգասեր և հեռու չիպահի օտարամոլությունից:
Օտարամոլը` ազգի դավաճանը ու թշնամին` իր
դավաճանությունը կարող է անել միշտ` անկախ լեզվի իմացությունից, իսկ նրանք օվքէր
որ օտարամոլ չեն դառնա` անխուսափելիորեն կենթարկվեն <<կղզիացումի>>
Օտար լեզվի լավ իմացությունը վնաս չէ, մեխք չէ,
այլ մեծ ազգերի և պետությունների հետ հաղորդակցվերու միջոց է:
Այսօր Օտար լեզվի լավ իմացությունը հիմք է
միջազգային շփումների և դրա միջոցով
կղզիացումից խուսափելու համար: Հ.Գ. ԱՅՍ ՕՐ ԱՐԴԵՆ` ԱՐԵՎՄՏԱՀԱՅԵՐԵՆԸ ՄԻՋԱՅԳԱՅՆՈՐԵՆ Է ԴԱՍՎԵԼ ՄԵՌՆՈՂ ԼԵԶՈԻՆԵՐԻ ՇԱՐՔԻՆ:
Առանց հեղինակի թույլատրության մասնակի, կամ ամբողջական արտատպություն անելն
արգելվում է: Նյութի և կայքի հեղինակային իրավունքները պատկանում են Հայկ
Կիսեբլյանին
|